Nu så

Vet du vad? Nu har jag faktiskt tränat med Wii Fit Plus två veckor i sträck! Visst, jag tränar kanske inte väldigt mycket åt gången. Jag har satt ihop ett pass på fjorton minuter och följer det varje gång. Mitt mål är att träna i alla fall en halvtimme varje dag. Får kanske börja öka antalet minuter med Fiten. Lite åt gången så att kroppen vänjer sig. Eller, å andra sidan skulle jag istället kunna lägga till annan träning ovanpå den jag gör med Fiten. Jag har ju lite resurser här hemma Wink Får bara hoppas att jag inte plötsligt slutar. Vill inte det nu när jag håller på att få det här till en nyttig vana. Det vore synd att förstöra allt, fast med min träningshistorik är det mest sannolikt att det blir så.

Vad kan jag göra för att förhindra att jag lägger av? Jag måste ha en morot av något slag. Något som sporrar mig till att fortsätta. Men vad skulle det kunna vara? Att det är hälsosamt att vara i form är inget för mig hållbart argument eller rättare sagt, en tillräckligt stark morot. Måste med andra ord hitta något annat. Något som står mig närmre rent känslomässigt ... *tänker så att det knakar* Jag har det! Från och med nu ska jag använda mig av moroten: Jag vill se bra ut för min sambo. Klart att det finns fler faktorer än träning som behövs för att man ska se bra ut, och vissa av dem kan jag dessvärre inte påverka, men träning är i alla fall en bra början. Sen får vi se hur det hela fortlöper. Nu har jag i alla fall en morot.

Låten som jag tänkte att du skulle få chans att lyssna på idag är Dead by April's "Losing you". Om du inte vet vad det är för en låt, kanske du känner igen den från den nya reklamen för "Smallville", den där Lois Lane och Clark Kent kysser varandra? Jag tycker om låten och när det bara är jag och lejonen hemma, sitter jag oftast och ylar till den när jag hör den på Spotify. Fast jag kan inte riktigt texten Ledsen smilis Bara en liten bit. Med andra ord ska mitt nästa projekt bli att lära mig texten. Helt.
 

 
 


Dagens citat:

"Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall."
(Kinesiskt ordspråk)

Ha det så bra!
Varma kramar
Jessie