Se på bröst = hälsosamt

Ja, det är i alla fall vad man ska tro om man har läst artikeln "Stirra på bröst och få längre liv" på MSN. Denna studie som artikeln grundar sig på har utförts vid tre sjukhus i Frankfurt. De kom då fram till att man får leva fyra till fem år extra, om man tittar på bröst regelbundet (gäller bara om man är man). Männen som deltog i studien fick nämligen titta på bröst i tio minuter om dagen och detta förbättrade deras hälsa. För att citera artikeln; "Forskarna fann att detta ledde till lägre blodtryck, lägre vilopuls och halverad risk för kärlsjukdomar." Fast om man läser lite längre i artikeln förstår man att det inte bara gällde att se på bröst för att kunna leva längre. Nej, det är det faktum att man blir sexuellt upphetsad som är det hälsosamma (om jag ska tolka det jag läste rätt). Med andra ord spelar det nog ingen roll hur man gör, bara man är sexuellt upphetsad regelbundet.

Jag var ganska road av att läsa artikeln, men i bakhuvudet började en annan tanke att ta form. Beroende på hur många män som tar del av den här studien, innebär det att män nu får en acceptabel anledning att få stirra på främmande kvinnors bröst? Dock tror jag att de belgiska männen redan har insett det här eftersom 99% av de män min klass mötte när vi var i Bryssel på klassresa i trean på gymnasiet, stirrade på tjejerna i klassen. Det var ganska obehagligt. Var till och med en man som stirrade på vår gamla lärares rumpa! Jag får verkligen hoppas att det inte blir likadant här, på grund av den här studien. Visst är det bra att så där enkla saker kan vara hälsosamt, men det finns också en gräns för vad som går att acceptera.

Om du själv vill läsa artikeln är det bara att trycka på knappen nedan.

Se på bröst

 


Dagens citat:

"Vi är alla lika - på insidan."
(Mark Twain)

Ha det så bra!
Soliga kramar
Jessie