Årets första (och säkert sista) åktur!

Ja, då har man varit och åkt lite skridskor idag med älsklingen  i Mariefred. De var de enda som hade öppet tillräckligt länge med valfri åkning på vardagar. Här uppe finns det tydligen speciella tider för när man kan åka med ishockeyklubba och tider för när man kan åka utan (det vill säga normal åkning för mig). Idag var alltså första åket för i år och säkert sista gången eftersom älsklingen jobbar i morgon och på lördag är det ju nytt år! Ja, för när jag sade sista menade jag givetvis för i år. Nästa år ska vi åka mer (förhoppningsvis).

Skridskor
Skridskor

Inför den här skridskosäsongen hade vi köpt nya skridskor till älsklingen eftersom de som han hade innan gav honom skavsår om han åkte för länge (vilket innebar ytterst få minuter). Men de nya verkar vara helt okej, så man får hoppas att de fortsätter vara det. Dock varade åkturen inte särskilt länge då jag plötsligt blev illamående och även svimfärdig. Stackars älsklingen Ledsen smilis Dessutom var mina händer isbitar. Tänkte aldrig på att ta dubbla handskar på mig. Eller, tänkte gjorde jag, men sen trodde jag att det inte var så pass kallt att jag skulle behöva två par. Tji fick jag. Men det var ändå trevligt ^^ Och älsklingen fick rastat av sig, med tanke på vilken fart han höll Wink Dock kände jag mig smått irriterad på alla hockeypuckar som kom farande. Höll på att snubbla när ett av barnen sköt iväg en åt mitt håll. Men det är väl sådant som man får räkna med antar jag.


Dagens citat:

"Naturen har gett människan en tunga, men två öron, för att vi ska höra dubbelt så mycket som vi säger."
(Latinskt ordspråk)

Ha det så bra!
Skridskoåkande kramar
Jessie