Roligheter på JYSK

Jag och älsklingen har varit på jakt efter en tomte som kan hålla vår halmbock under granen sällskap och såg i veckans reklam i måndags att JYSK i Strängnäs sålde en tomte. Visserligen var den 80 cm hög, men vi tänkte i alla fall åka dit och titta på den.

Tomten var väldigt fin, men när jag satt och studerade de tre som stod framme vid kassan upptäckte jag att ärmen på den första var trasig (sömmen hade gått upp) och likadant var det på den tredje, men där hade även sömmen nere på kappan gått upp. Ett av tomtens paket hade gått sönder på den andra. Jag tog tag i en av tomtarna (tror att det var den tredje för den såg bäst ut trots felen) och frågade en som jobbar där ifall de hade fler på lager. Han visade mig till ett annat ställe i affären och där var alla tomtarna hela och fina. Yes! Så vi köpte en av dem. När vi kom hem fick vi ställa honom bredvid granen eftersom han är för stor för att vara under, men det gör absolut ingenting. Han är ändå väldigt fin ^^

Tomte

På JYSK hittade jag även något så oerhört gulligt! Det var en tomteluva med Ior-öron! Hur gulligt är inte det? Okej, nu tycker jag kanske att det är extra gulligt eftersom jag är så förtjust i lille negativa Ior, men ändå. Fast den köpte vi inte. Men söt var den ändå.

Tomteluva


Dagens citat:

"I was scared to share the love I have inside of me."
(Josh Groban - With You)

Ha det så bra!
Juliga kramar
Jessie