Diskvalificera sig för kurragömma

För lite mer än en månad sedan kom jag att tänka på en ganska fånig sak när älsklingen satt och spelade "Star Wars: The Force Unleashed 2" som han fått i födelsedagspresent. Den där Darth Wader ... Nu har jag inte sett Star Wars-filmerna (vilket gjorde älsklingen väldigt förvånad när jag sade det), så det jag vet om vissa karaktärer är som ett sandkorn i en öken. Hur som helst, jag hade aldrig velat leka kurragömma med Darth Wader. Du har väl hört hur han andas? Det låter ju så otroligt högt, så han skulle aldrig kunna hålla sig gömd särskilt länge. Andningen skulle vara avslöjande och så är den roliga utmaningen över. Det blir liksom för lätt om man med en gång vet var han gömmer sig.

Fast älsklingen kom med en invändning som är ganska relevant. Om man nu hade hittat Darth Wader, då hade han med stor sannolikhet använt sig av något hokus-pokus och fått en att tro att man inte hade hittat honom. Vad jag har förstått kan han tydligen göra så med ens hjärna. Så bara genom att säga "You have not found me", skulle man gå vidare för att leta efter de andra. Det hade ju inte heller varit roligt, för det är ju fusk! Nej, Darth Wader är diskvalificerad för att leka kurragömma. I alla fall för min del.

När mina tankar ändå var ute och snurrade på en sådan konstig idé insåg jag att jag aldrig skulle vilja ha honom som pappa. Varken som min egen eller till mina barn. Han hade aldrig kunnat natta barnen, för andningen hade bara stört dem eller väckt barnen igen. Sedan hade han inte kunnat gå förbi rummet/rummen, för då hade han riskerat att väcka dem med sin superhöga andning. Ändå låg han på andra eller tredje plats i någon undersökning som gällde vem man helst skulle vilja ha som pappa. Den här undersökningen gjordes inför Fars Dag. I mina ögon skulle han inte passa som någon pappa. Nej, då hade jag hellre velat haft söta lilla Yoda. Hade det inte varit så himla mysigt att höra ens pappa säga "Sleep, you must" när man skulle sova? Han hade kunnat lära en så himla mycket och hade inte väckt en med sin andning! Bara det är ett plus. Go Yoda!


Dagens citat:

"Size matters not, ... Look at me. Judge me by size, do you?"
(Yoda)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie