Ingen bra dag för Jessie

Jaha ... Var ska jag börja? Älsklingens bil valde att gå i ide igår, så då fick han bli hämtad av en snäll arbetskamrat (nej det var ingen av grisarna!) och idag fick han ta tåg och buss till jobbet. Vad innebar dagens lilla äventyr då? Jo, vi fick stiga upp 04.30 BlinkBlinkBlink och gick hemifrån runt 05.00 för att ta bussen till Läggesta. Egentligen hade jag inte behövt gå hemifrån förrän runt 06.10, men jag ville faktiskt hålla älsklingen sällskap. Därefter satt jag i över två timmar i Läggesta och väntade på tåget ...

Tåg. Kära SJ, gud vad jag tycker om dem (nu hoppas jag att du kan utläsa ironin?!). Tåget skulle avgå från Läggesta 07.26. Tåget kom till Läggesta 07.42. Ungefär. Varför då? Jo, strax innan avgång i Arboga upptäcker de att något är fel med tåget och börjar således att felsöka åbäket. Efter tio minuter upptäcker de att felet var att någon resenär (skulle vilja strypa den skyldige!) hade nödöppnat en av dörrarna. Smart. När tåget sedan kom till Eskilstuna var det något som hände där, så det avgick arton minuter sent därifrån och på vägen till Läggesta mötte de tåg. Det var något tågmöte vid Södertälje och mellan Södertälje och Flemingsberg var det ett signalfel, så där fick vi stå och vänta medan teknikgubbarna kämpade på i kylan. I Flemmingsberg fick vi låta ett annat tåg gå före oss, eftersom det var viktigare. På Stockholm Södra blev det återigen tågmöte och vi stannade på Stockholm C 08.45 och skulle egentligen ha varit framme 08.09. Så man kan väl säga (smått ironiskt) att dagen började perfekt.

När jag kom hem från skolan tänkte jag vara duktig och försöka baka klenor eftersom jag hade stått och rört ihop degen för det igår. Tanken var att jag skulle ha bakat det igår, men nu fick vi tyvärr lägga oss väldigt tidigt (stackars älsklingen Hjärta). Klenorna blev ... Förstörda. Så jag tappade lusten helt och ringde till min mamma och klagade lite (hon gör jättegoda klenor för övrigt!). Ska testa att baka nya ikväll och se hur det blir, trots att jag inte riktigt känner någon lust.

Efter det skulle jag boka resa till och från Malmö, eftersom jag ska åka dit och hälsa på innan jul och om jag bokade idag skulle jag få 50% rabatt på resorna till Malmö eftersom jag är SJ-Prio-medlem och det var dagens lucka i Prio-julkalendern. "Jippi!" tänkte jag och blev smått förvånad när priset landade på cirka 1400 SEK. Jag läste om informationen gång på gång och började sedan med att ringa till SJ för att kommentera detta mysterium. Nu har du säkert räknat ut att jag inte är särskilt smart (får skylla på att jag är blondin - rödblondin) och du har helt rätt. Knorren på detta extra bra erbjudande var att resan ska ske mellan 1/1-2011 och 15/2-2011. Jag läste det som att det skulle gälla från och med idag. Tji fick jag och jag får således vänta tills imorgon med att boka biljetterna, för då har jag fått tillräckligt med poäng för att kunna köpa ena enkelresan med poäng.

Nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska komma hem med en annan arbetskamrat (inte heller detta är någon av nassarna) som erbjöd sig att kolla på björnbilen som gått i ide för vintern. När de är klara är det tänkt att jag och älsklingen ska äta, så nu ska jag gå och fixa till potatistärningar som jag sedan ska steka. Hoppas att min negativitet (finns det ordet?!) inte har påverkat dig märkbart. Behövde bara klaga lite. Igen.


Dagens citat:

"I'll still be here, forever in your arms, where I belong."
(Josh Groban - With You)

Ha det så bra!
Ledsna kramar
Jessie