Kära minnen

I onsdags fick jag och älsklingen en tidig julklapp från mina föräldrar. Trots att den i sig kanske inte betyder något, så håller jag den mycket mycket kär. Eller, i alla fall mina minnen från den. Det vi fick var "Trolltyg i tomteskogen" på DVD och den filmen satt jag och tittade sönder på när jag var liten! Det var en av de första filmer som jag minns att jag tyckte riktigt mycket om. Både jag och älsklingen satt och småskrattade när vi såg den. Den har fortfarande humor och charm (i mina ögon). Dessutom förstår man lite mer nu än när man var liten.

Trolltyg i tomteskogen

Vad handlar den om? I korthet: Tomtarna Tor och Lisa ska gifta sig, men så kommer tomtarnas ärkefiender trollen och förstör! Fast tomtarna är inte dumma. Till sin hjälp har de skogens alla djur som ställer upp för sina tomtevänner.

Hur kan man inte tycka om denna söta och roliga film? Wink


Dagens citat:

"Du drunknar, och kommer tillbaka."
(Kostja i "Trolltyg i tomteskogen")

Ha det så bra!
Lyckliga kramar
Jessie