Önskelista

Nu har jag rådbråkat min hjärna så att det ryker ur öronen på mig och lyckats åstadkomma en önskelista som min sambo efterfrågat. Problemet är bara... Jag önskar mig egentligen ingenting! Skillnad var när man var liten och föräldrarna bad en att skriva upp vad man ville ha. Oftast fyllde jag ett helt A4-papper med saker som jag väldigt gärna ville ha och dessutom fanns det alltid ännu mer som jag ville ha. Nu däremot... Jag är nöjd som det är och när min sambo då ber mig att skriva en lista på saker som jag vill ha, blir det svårt. Men som sagt har jag lyckats att klottra ihop en lista och jag skrev faktiskt inte bara böcker trots att jag var frestad att göra det.

Det är inte den enda önskelista som jag har komponerat. Jag har faktiskt gjort en lista på saker som vi behöver till hemmet och den listan ska jag mejla till mina föräldrar. Ska bara komma ihåg det där med att skicka iväg den. Mina föräldrar har efterfrågat listan och om jag dröjer mycket längre med att skicka den, blir det väl en massa gnäll. Föräldrar är som de är.

Om mindre än två månader är det alltså min 21-årsdag. Tiden bara flyger iväg.

Dagens citat:

"Vanligt förnuft är inte särskilt vanligt."
(Voltaire)

Ha det så bra!
Varma kramar
Jessie