Regnkaos

Först och främst; Vi fick tillbaka varmvattnet i onsdags! Biggrin Jag gick ned till kontoret vid åtta och precis när jag kom dit var de på väg ut. Den ena husvärden såg frågande på mig och när jag ställde frågan om varför vi inte hade något varmvatten, svarade han att de just var i färd med att undersöka saken. Några minuter senare hade vi härligt varmt vatten i kranen. Jippi!

Nu till det som jag skulle tala om. Igår var det riktigt regnkaos här i Sörmland. Under natten till igår ösregnade det så att man knappt kunde se ut genom fönstren och det åskade och blixtrade riktigt mycket. Jag vaknade till och gick upp för att rädda blommorna på balkongen från en säker drunkning. Senare på morgonen/förmiddagen var det lite uppehåll, men sedan brakade helvetet lös igen. Och vet du vad? Jag och min sambo skulle givetvis ge oss ut i det. Blink

Fast jag klagar inte. Resultatet av vår resa blev lyckad till slut. Vi körde iväg till en gård en bit utanför Eskilstuna för att köpa en skänk i furu för bara 800 kr! Endast underdelen brukar kosta över tusen kronor och nu fick vi underdel plus överdel och så ingick belysning. Vi var först lite oroliga för att inte hitta dit, men vi lyckades till slut och sedan väntade en lång resa hem i ösregnet. Det värsta var dock att släpet som vi hade hyrt läckte in, så skänken var väldigt blöt. Det blev att torka av den så fort vi hade fått in den i lägenheten, men att få in den var en besvärligare fråga.

Vi bor ju på andra våningen, vilket innebär att vi var tvungna att bära upp den för några trappor. Problemet var bara att den var väldigt tung och jag är väldigt svag, så min stackars sambo fick ta den värsta smällen och jag ... Ja, jag fick nästan hela tiden sätta ned den för att vila. Men upp kom vi och hyfsat torr blev den. Var bara på baksidan som den fortfarande var lite blöt, men det var inget som vi kunde göra något åt.

En sak kom jag fram till efter att ha hjälpt till att bära in åbäket; Flyttgubbe är inget som jag ska tänka på att bli, så det får jag stryka från listan över potentiella jobb. Får nog lägga mig ned sen och vila ryggen, för den värker fortfarande.

Skänk

Stor och fin va?

 

 



Dagens citat:

"En man tittar inte bakom dörren om han inte har stått där själv."
(Henri Du Bois)

Ha det så bra!
Varma kramar
Jessie