How Do I?

Idag började min älskling att jobba igen. I ärlighetens namn hade det varit trevligare att fortsätta att ha honom hemma hos mig för det är väldigt trevligt att få umgås med honom om dagarna. Men jag vet att han måste jobba och elaka jag smittade dessutom honom nu i helgen med min förkylning (själv är jag nästan helt frisk nu).

För ovanlighetens skull tänkte jag inte säga så mycket idag. Istället tänkte jag låta en sång få tala i mitt ställe, men jag ska givetvis kommentera innan jag lägger in texten.

Den här låten betyder ganska mycket för mig. Den talar både om nuet och dåtid i den betydelsen att nuet inbegriper min älskade sambo och att dåtid handlar om min älskade Jocke. Att lyssna på den här låten precis när Jocke hade gått bort var ingen smart idé från min sida, eftersom då började tårarna flöda ännu mer. Samtidigt som den talar om vad jag kände/känner för Jocke, talar den exakt om vad jag känner för min älskade sambo. Han är bland det bästa som har hänt mig (tillsammans med bl.a. min bästa kompis och Jocke) och jag vet inte vad jag skulle göra om han skulle försvinna ur mitt liv. Det är heller inget som jag har lust att tänka på. Jag gör hela tiden mitt bästa för att vara så bra som möjligt för honom, för han förtjänar bara det bästa. Fast jag ska erkänna att det händer att jag inte tycker att jag når dit. Jag är helt enkelt inte det bästa.

Nog med mina ord. Nu ska du själv få höra/läsa (beror på vad du väljer. Du väljer kanske både och) vad jag menar. Hoppas att du precis som jag tycker om låten.





Titel: How Do I Live
Artist: Leann Rimes

How do I get through one night without you
If I had to live without you
What kind of life would that be
Oh I, I need you in my arms
Need you to hold
You're my world, my heart, my soul

If you ever leave
Baby you would take away everything good in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

Without you, there'd be no sun in my sky
There would be no love in my life
There'd be no world left for me
And I, oh Baby, I don't know what I would do
I'd be lost if I lost you
If you ever leave
Baby you would take away everything real in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

Please tell me baby
How do I go on

If you ever leave
Baby you would take away everything
Need you with me
Baby don't you know that you're everything good in my life
And tell me now

How do I live without you
I want to know
How do I breathe without you
If you ever go
How do I ever, ever survive
How do I
How do I
Oh, how do I live

how do I live without you
how do I live without you baby
how do I live....



Dagens citat:

"Avund är den uppriktigaste formen av smicker."
(J C Collins)

Ha det så bra!
Varma kramar
Jessie