Hälsoresa

Igår vinkade jag av DOTEN då den begav sig ut på en liten resa till Tyskland. Den har nämligen blivit lite sjuk och behöver uppsöka läkare. Nej, nu driver jag med dig. I alla fall delvis. Sanningen är att DOTEN inte längre kan hitta trådlösa nätverk i närheten, trots att dessa finns. Fel på routern är det inte, eftersom den stationära datorn inte har det här problemet. Efter lite krångel (som innebar några samtal till ICA Maxi Södertälje och ett samtal till Packard Bells Support) blev det bestämt att DOTEN ska skickas på service för att komma fram till vad problemet är. Killen på Packard Bell kunde inte heller förstå vad som kunde vara fel då allt tycks vara som det ska. Fast jag missuppfattade givetvis lite grand ... I telefon sade killen på Packard Bell att han skulle skicka över fraktmaterial till mig (detta hände i torsdags) och då väntade jag på fredagen och måndagen att det skulle komma med posten. Då ingenting kom kontrollerade jag mejlet på måndagskvällen som jag fått av dem med bekräftelse att ärendet är igång. Det var då jag lade märke till den bifogade filen. Du kan nog gissa vad det var ... En fraktsedel så att jag kan skicka iväg datorn, fast jag blev ganska förvånad när jag såg att destinationen var Tyskland.

Nästa problem uppkom när jag läste vidare och såg att jag skulle vara tvungen att boka upphämtning av datorn hos UPS. Med tanke på att jag har problem att prata i telefon med folk, gick jag in på deras hemsida för att göra den där beställningen. Men, när jag hade fyllt i mitt postnummer kom det upp ett meddelande om att de inte körde ut till det angivna postnumret! Gissa om jag började jaga upp mig. Hur skulle jag nu göra? Beslutet blev att ringa till Packard Bell nästa dag och förklara och hoppas att vi kunde lösa det på något annat sätt. Någon närliggande UPS-station finns inte här och lust att fara till Stockholm eller Västerås för att lämna in paketet har jag inte.

På tisdagsmorgonen kollade jag genom allt igen och bestämde mig för att testa att ringa UPS och se ifall jag ändå kunde beställa en upphämtning. Och det gick! Kort och gott slapp jag krångel. DOTEN for iväg igåreftermiddag.

Skulle bara vilja ge Packard Bell ett ganska stort minus för deras otillgänglighet på hemsidan. Deras support-telefonnummer (eller ett telefonnummer över huvudtaget) finns inte och inte heller någon mejladress. Bara en vanlig postadress. Nej, det hade varit bättre om de hade varit lättare att få tag på.


Dagens citat:

"Att träta med en kvinna är som att läsa en tidning i full storm."
(Fjodor Dostojevskij)

Ha det så bra!
Varma kramar
Jessie