Här ska det kämpas!

Jag har bestämt mig. Igen... Nu ska jag försöka att komma i form! Visst, jag har sagt så tidigare och varit duktig och påbörjat tränandet ett tag. Fast sen har jag tappat takten och fallit tillbaka till gamla vanor, vilket innebär att bara ta det lugnt och tänka att jag borde träna. För flera månader sen bestämde jag och min älskade sambo oss för att bli nyttiga. Med andra ord: onyttigheter skulle/ska bara förtäras under helgen (helst lördagar) och detta höll vi ganska länge. Dock har jag märkt att jag gärna ruckar på den där nyttighetsprincipen/-tanken och låter lite onyttigheter smita ned i magen. Jag börjar bli sockerberoende igen Ledsen smilis

Nu ska här alltså bli ändring. Dags att bryta det onyttiga mönstret och bli duktig igen. Sedan i måndags har jag tränat lite varje dag på crosstrainern som vi har (med undantag från igår när sambon var ledig) och i onsdags började jag också träna med Wii Fit Plus igen. Fiten (som jag kallar den) - den vita brädan som man tränar på - klagade på mig eftersom det hade gått över 60 dagar sedan jag tränade sist med den. Den kallade mig till och med för min sambos namn bara för att visa hur länge sedan det var! Blink Nu talar jag givetvis om den virtuella brädan som ska coacha en och motivera en att träna. Till och med jag vet att den vita verkliga brädan inte kan prata. Jag är inte hur galen som helst Wink

Cross

Crosstrainern

 

Wii

Mitt virtuella jag på Wii

 

Wii

Yeah, sure... Därför kallade den mig för min sambos namn!

 

När jag sedan har kommit igång lite funderar jag på att börja springa igen. Jag kom igång ganska bra förra sommaren när jag hade flyttat upp, men av olika anledningar tog jag en paus. Fast paus och paus... Jag kom ju aldrig igång igen. Kan man verkligen kalla det för paus då? Kanske om jag säher att den är "väldigt lång" eller döper det till "semester på obestämd tid". Det hade nog funkat Biggrin Hur som helst. Det är i och för sig ganska tråkigt att springa själv. Jag känner mig mer motiverad att göra det tillsammans med någon. Fast om jag börjar med att försöka få upp motivationen genom att träna här hemma, ska det nog gå bra.

 

Får se hur länge jag kan hålla det den här gången. Förhoppningsvis kan jag få det till att bli en sund och hållbar vana ^^

 



Dagens citat:

"Gör aldrig samma misstag två gånger. Såvida det inte lönar sig."

Ha det så bra!
Strålande kramar
Jessie