Muffins från Mars

I onsdags skapade jag något som jag kallar för Marsian-muffins. Du kan nog förstå varför. För att de är gröna! BiggrinWink Först gjorde jag tigermuffins, där ena delen är brun och andra ska vara ljus (vill säga vit, men det är väl lite fel beskrivet?). Men istället för att ha den andra delen ljus testade jag att färga den grön. Dock blev det för ljust grönt, för det syntes inte alls. Därför gjorde jag en ny sats med vanliga muffins där jag färgade hela satsen grön, men den här gången gjorde jag det mörkare. Och kan du tänka dig, det blev gröna muffins Tunga Det ser faktiskt lite läskigt ut. Min sambo kom med förslaget igår att man borde ge dem till barn som ringer på under halloween för att skrämma bort dem. Nu tänkte jag inte direkt på att skrämma bort dem, men att kanske ha sådant till halloween är ingen dum idé, även om jag inte direkt firar det.

Gröna muffins

Så ser de ut på utsidan....

 

Gröna muffins

Så ser de ut på insidan...

 

Hur kom jag på idén att göra det här? Jo, vi behöver bli av med vår gröna hushållsfärg, och då har jag testat att göra lite gröna kakor. Hittills har det blivit marsianmuffins, en silverkaka med mintsmörkräm ovanpå och gröna luftläta småbröd (ser ut ungefär som vaniljdrömmar...). Idag ska jag testa att göra dammsugare. Får se om jag lyckas med det. Kan alltid hoppas Smile Kan hålla dig uppdaterad nästa gång om hur det gick.



Dagens citat:

"With my body and soul, I want you more than you'll ever know."
(Bill Medley - (I've Had) The Time Of My Life)


Ha det så bra!
Gröna kramar
Jessie