Salmbär

I torsdags var jag och älsklingen på den årliga julmarknaden vid Taxinge Slott. Sist vi var där (vilket även var första gången för mig) var för två år sedan. När vi var där för två år sedan kollade vi mer noga på allt som fanns där, även om vi fortfarande var ute efter en speciell sak. I år gick vi "raka" vägen till ståndet som vi var ute efter och köpte det vi skulle. Sedan gick vi en liten snabb runda genom hantverksstånden, men åkte till Södertälje ganska snart och gjorde det vi skulle där.

Vad var det då som vi var ute efter? Jo, salmbärssylt till älsklingens morföräldrar. Det kommer från Gotland och eftersom de tycker om sylten tänkte fästmannen att det kunde vara en fin julklapp till dem. Givetvis passade vi på att köpa till oss också ^^ Sylten är god. Mums!

Salmbär

Tänkte sätta punkt här och börja dammsuga så att jag sedan kan röra ihop pepparkaksdeg för att därefter göra mandelmusslorna. Det är ju första advent nästa helg och eftersom det blir ganska fullt upp till dess tänkte jag passa på att baka lite julkakor nu så att man har till dess. Mandelmusseldegen har stått inne i kylen sedan runt nio och ska stå där i en timme. Så det blir bra att dammsuga innan. Ska testa ett "nytt" recept den här gången. Förra året hittade jag och älsklingen ett recept på mandelmusslor och blev nöjda. Sedan testade jag min mammas recept (för hennes kakor blir i stort sett alltid perfekta!) men det blev inte lika bra resultat för mig. Tänkte ge det en andra chans i år, men hittar dessvärre inte receptet som jag fick av henne, men däremot hittade jag ett ganska snarlikt i "Sju sorters kakor". Jag berättar sen hur det blev.


Dagens citat:

"Har ni hört talas om reinkarnationsparty? De kallas också kom-som-du-var."
(Okänd)

Ha det så bra!
Musselkramar
Jessie