Trött? No more!

Nja, jag ska inte påstå att jag har kommit på ett "botemedel" mot trötthet, för jag är fortfarande trött på morgnar och kvällar när jag har kommit hem. Men det jag har lyckats med är att hålla mig vaken på lektionerna! Det låter visserligen simpelt, men jag har dessvärre haft det så problematiskt att jag hållit på att somna på i stort sett alla lektioner.

Vad har jag då gjort för att inte somna? Jag äter clementiner under pauserna! Att ta C-vitamintabletter funkar inte för mig, men däremot att äta clementiner gör det. Fast om det nu verkligen beror på clementinerna eller att jag har blivit mindre trött vet jag inte. men eftersom jag inte vet ger jag frukten allt beröm. ^^ När jag tänker efter känner jag inte alls det behovet av att få sova på tåget till Stockholm, som jag gjort innan. Inte den här veckan i alla fall. Får hoppas att det är en fortsättande "trend" så jag slipper gå runt och halvsova dagarna i ända. Länge leve clementinen!


Dagens citat:

"Alla vill äta vid regeringens bord, men ingen vill diska."
(Werner Finck)

Ha det så bra!
Pigga kramar
Jessie