Inte nöjd

Jag skrev ju i ett inlägg för några dagar sedan att jag inte förstod det här med att vara otrogen. Jag kom med min åsikt om att det kanske handlar om att man behöver bli bekräftad? Då fick jag en kommentar om att man kanske helt enkelt inte är nöjd med bara en.

Är det en ursäkt? Jag anser att om man inte har avtalat med sin partner om att ha ett öppet förhållande eller liknande, är det skäligt för den andre i förhållandet att utgå från att det är monogami som gäller. Om man då vet att man inte nöjer sig med en person, är det ju ganska dumt att ingå ett förhållande med någon. Är det inte bara bättre att ha någon form av KK eller liknande i sådana fall? Man kommer bara såra den andra genom att bete sig på ett sådant hänsynslöst sätt. Eller har jag helt och hållet fel?

Nu ska jag fixa och dona eftersom det är min älsklings födelsedag och jag har planerat lite inför hans dag ^^


Dagens citat:

"Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en."
(Nalle Puh)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie