Förändrad klassiker

I torsdags köpte jag och min älskling "Skönheten odh Odjuret" på DVD, eftersom den tydligen nu börjat säljas på DVD. Fick för mig att den gjort det tidigare. Men men. Vi köpte den i alla fall och igår satt vi och tittade på den. För första gången fick jag se den på engelska. Jag och min syster hade den här filmen - som är en av mina favoriter - på VHS, men då var det med svenskt tal. Kändes ovant att se den på engelska, men det var inget större fel med det. ^^

S&O


Vad jag däremot är lite mer tveksam till är de förändringar som gjorts jämfört med VHS-versionen. Det mest uppenbara är ju såklart att de har restaurerat upp ljud och bild. Ljudet är klart och bilden likaså, vilket gör att man nästan tror att den är nyskapad. I sig är väl inte förändringen dålig, men antagligen är jag för nostalgisk för att riktigt uppskatta det. För mig är det bara charmigt att dessa gamla RIKTIGA Disney-filmer har kvar sin bild och ljud från när de gjordes. Fast detta är ju min personliga åsikt. Finns ju säkert de som tycker bättre om att de har gjort så här.

Den andra förändringen är faktiskt ett tillägg! Blink OM du är bekant med VHS-versionen kommer du bli ganska förvånad efter att de har sjungit "Nånting som inte fanns förut". Där har de lagt till där Lumière, Clocksworth och de andra sjunger om när de blir människor (tror jag det var). Det var jag mycket skeptiskt till. Men det kan vara precis som jag sade till min fästman, att det nog beror på att jag är så van vid den gamla versionen. Det är ju trots allt den som jag blev förälskad i. Men annars var det ett kärt återseende ^^ (Bortsett från att jag förmodligen babblade för mycket ... Förlåt älskling Hjärta).

Om du mot förmodan inte har sett den, så gör gärna det. Man blir aldrig för gammal för Disney-filmer Wink Tunga Jag tar med här några av låtarna från filmen (med andra ord de jag tycker om) och jag ska bara påpeka att de INTE kommer i samma ordning som från filmen;












 








Dagens citat:

"Åsnor är vackra i åsnors ögon, svin i svins."
(Latinskt ordspråk)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie