Inga dassalock

Ja då var det kanelbullens dag idag. Egentligen är det ju ingen speciell dag, men man får i alla fall en ursäkt för att få äta extra kanelbullar. ^^

Som jag berättade igår bakade jag lite kanelbullar, men jag blev ganska besviken på dem. När jag var yngre (och alltså bodde hemma hos mina föräldrar) bakade min mamma ganska ofta. Dock blev det mer och mer sällan ju äldre jag och min syster blev. Fast de gånger hon bakade, då gjorde hon alltid stort. Pappa brukade kalla hennes kanelsnäckor för dassalock. Jag har fått veta hennes "hemlighet" men jag lyckades ändå inte få de att bli så där stora. Jag vet inte vad jag gör för fel! Å andra sidan har jag ju hela livet på mig att få till det, för någon gång ska jag lyckas. Förhoppningsvis. Kanske ...

Degen
Så här såg degen ut efter att ha jäst i nästan en timme ...


Bullar
Så här såg några ut dagen efter (alltså idag)

Som du såg så blev de inte perfekta, men vad gör det. Fästmannen tycker att de smakar bra och det är det som är det viktiga.


Dagens citat:

"Mitt förhållande till det vackra franska språket är ungefär som förhållandet till min hustru. Jag känner dem, jag älskar dem, men jag behärskar dem inte."
(Karl Blessing)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie