Tur eller bara tillmötesgående?

I fredags var jag inne på Kjell och Company på Kungsgatan i Stockholm för att reklamera mina hörlurar som jag köpte för lite mer än en månad sedan, därför att det inte kommer ut något ljud från dem. De lade av nu i veckan tror jag att det var. Jag räknade med att de skulle krångla och kräva att få se kvitto innan de ens bestämde sig för att ta itu med mitt problem. Nu vet jag (efter att ha läst konsumentköplagen några gånger) att jag hade rätt att reklamera inom tre år från det att jag köpt produkten och inom sex månader från köpet är det de som ska visa att jag har varit culpös (vårdslös). Jag hade i huvudet planerat att hänvisa till KKL (konsumentköplagen). Men det behövdes inte. Killen som betjänade mig lyssnade på det jag sade (att jag ville reklamera dem därför att det inte längre kom ljud från dem), sedan tog han dem in på lagret. Han kom ut efter en stund och bekräftade att det var som jag hade sagt och meddelade att han skulle hämta nya. Hela tiden log han och var vänlig. Jag var ganska förvånad, men glad över hans trevliga bemötande.

Igår åkte jag och älsklingen till Jula i Södertälje för att reklamera matberedaren som vi köpte för snart ett år sedan. Någon gång i början på den här veckan eller i slutet av förra slutade den att fungera. Konstigt nog lyser lampan där framme när man stoppar in kontakten i vägguttaget, men beredaren vägrar att göra det den ska när man vrider där framme. Jag är övertygad om att elektronik inte tycker om mig. Jag har alltid problem med det elektroniska. Ledsen smilis Hur som helst, jag packade ned maskinen i dess originalkartong och tog med kvittot till Södertälje och fick efter en stunds väntan hjälp av en som arbetar där. Jag förklarade att jag ville reklamera den och försökte förklara vad som var fel. Han trodde att det inte alls kommer ström till den, men uppenbarligen gör det ju det då lampan där framme lyser. Han frågade om jag ville ha en ny och du förstår nog vad jag svarade? (Om du inte vet det så ville jag ha en ny). Inget krångel här heller. Han tittade inte ens i lådan för att se att beredaren var där. Som min fästman sade; jag hade kunnat stoppa i något annat och säga att det var matberedaren och att jag ville ha en ny då den inte fungerade. Men jag klagar inte. Jag är bara glad att det inte blev något krångel Biggrin

När vi ändå var i Södertälje idag och handlade passade vi på att gå in på Skopunkten borta vid Axa Sportcentrum/Scaniarinken. Jag behövde vinterskor och icke-fodrade stövlar som jag kan ha till kjolen medan fästmannen behövde nya gympaskor. Jag hittade ett par vinterstövlar efter lite om och men, men inte de där icke-fodrade. Älsklingen hittade inte heller gympaskor till sig. Med andra ord får jag passa på att åka in till Stockholm när jag är ledig och antingen gå till Skopunkten på Sveavägen eller till Deichmann sko som också ligger däromkring. Får hoppas att de har det jag vill ha.

Vinterstövlar
Vinterstövlar
Vinterstövlar


Lade upp bilder på mina vinterstövlar om du är intresserad av att se dem ^^


Dagens citat:

" Ett hjärta utan tacksamhet är som ett ljus utan veke. Det brinner inte."
(Okänd)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie