Typiskt ..?

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Känns liksom så himla typiskt att det hände just SJ. Ja, jag talar givetvis om min "kära vän" SJ. Igår när jag åkte hem från Stockholm C och vi körde in till Södertälje Syd, meddelade plötsligt personalen i högtalarsystemet att vi råkat komma in på fel spår, vilket innebar att vi skulle backa en bit så att de kunde växla om och köra in till rätt spår. Du kan nog tänka dig att de flesta av passagerarna suckade. Vissa skrattade till och med och kom med någon kommentar att om det inte var snö som störde så var det att vi kom in på fel spår. Jag själv visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag tror att det blev att jag skrattade lite. Och suckade. Och tänkte något i stil som den passageraren sade.

Alla kan göra fel, så du får inte tro att jag sitter och kräver att alla ska vara perfekta. Det vet jag mycket väl att ingen är. Dessutom vet jag att det inte bara är en enda person som jobbar på SJ, men det känns så typiskt att det nästan alltid ska vara något problem med dem! Man ledsnar ju till slut. Hade inte du gjort det?

Ska försöka att inte klaga allt för mycket. Som sagt kan alla ha en dålig dag.


Dagens citat:

"Företaget är personalens främsta resurs."
(Anders Åkerman)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie