La la la ...

I måndags kom skivan som min älskling hade beställt till min födelsedag. Synd att den inte kom fram i tid, men det är ju bättre sent än aldrig och så fick jag ju en fin lapp från honom ^^ Har du glömt vilken skiva det är jag talar om? Secret Garden's "Inside I'm singing". Låtarna var bra. Lyssnade på den flera gånger på kvällen i måndags. Hade för mig att låtarna skulle vara lite mer Irland-inspirerade, men då var det väl den andra skivan som jag lyssnat på Spotify som var det (Finns i alla fall en som är riktigt Irland-inspirerad). Fast i vilket fall som helst var låtarna bra. Den skivan kommer jag att lyssna på fler gånger. Den kommer att bli utsliten. Biggrin

Secret Garden

I min okunskap trodde jag från början att Westlife var upphovsmakarna till "You raise me up", men sedan fick jag höra Josh Groban's version och i samma veva fick jag även veta att Westlife bara gjort en cover. Jag tyckte att Josh Groban's var bättre och fram tills för något år eller halvår sedan levde jag i tron att det var han som gjort låten från början, med tanke på att han fick så mycket uppmärksamhet för den. Vet du vad? Det var inte han som gjorde låten från början. Det var Secret Garden och om jag måste vara brutalt ärlig ... så tycker jag ett snäpp bättre om deras version. Du kan själv få lyssna;





Hoppas att du tycker om den lika mycket som jag gör. Nej, ska strax gå ned till Ica och handla nödvändigheter. Eller, strax och strax. De öppnar nio, så det är ju ingen idé att gå ned innan dess. Använde all fisksås igår och blev påmind av min älskling att vi behöver fisksås till marinaden som jag ska göra idag (fast det är till morgondagens middag, men marinaden ska göras idag). Sedan fanns det lite annat billigt den här veckan, så jag tänkte passa på. Därefter ska jag baka! Biggrin Jag gillar att baka och idag ska det bli morotskaka. Blev sugen på det för ett tag sedan och idag tänkte jag experimentera med baket. Hur det blir får vi se.
 



Dagens citat:

"Den som väntar på tillfälle förlorar tid"
(Giordano Bruno)

Ha det så bra!
Sjungande kramar
Jessie