Mums

Eftersom det nu har hunnit passera tolvslaget och följaktligen blivit söndag, kan jag inte säga att idag lördag, utan får ändra mig till igår lördag. Hur som helst, eftersom min älskling föreslog att jag skulle ta bild och visa vad vi bakade och lagade för mat, ska jag göra honom till viljes.

Till att börja med bakade vi min älsklings kokoskaka fast med en förändring. Den här gången stack vi ned några blockchokladbitar i smeten innan vi stoppade in den i ugnen. Förslaget fick vi från Jamie Oliver när vi såg ett av hans program på tv. Kommer inte riktigt ihåg vad det handlade om, men han bakade en kaka och stack ned några chokladbitar i smeten precis innan den skulle gräddas och när han sedan skulle äta den rann det lite choklad ur kakan. Nu blev det inte riktigt så med vår, eftersom vi lät vår kaka svalna. Men det där med chokladbitarna var ingen dum idé. Det smakade faktiskt gott.

Kokoskaka


Till middag blev det hemmagjord pizza. Det låter kanske inte som något speciellt, men det är faktiskt gott, även om jag inte direkt klagar på pizzeriagjord heller. Vår hemmagjorda var riktig god och det bästa med att göra pizza själv är att man kan kombinera pålägget precis hur man vill. Bara fantasin sätter gränserna, som man brukar säga. Visserligen blev vår pizzabotten ganska tjock, men den var luftig och fin, så det var ändå riktigt gott.

Pizza


Den satt vi och åt medan vi såg på filmen "Meet the Spartans". Självklart förväntade jag mig att den skulle vara löjligt, men så pass löjlig som den faktiskt var hade jag inte trott. Förvånad är jag också över att Carmen Electra faktiskt ställer upp och är med i de här dåliga filmerna. Visst, man får väl ta filmerna för vad de är som min fästman säger och den här sortens filmer (Scary Movie, Date Movie etc) är parodier på andra filmer. Men nu är de bara överdrivna och skämten är inte ens riktigt roliga längre. Bara skrattretande. Lite senare visade kanal 5 filmen "300" som är den största parodigrunden för "Meet the Spartans", och jag kan ju säga att det var en dum idé att se originalet så att säga efter parodin. Nu visste jag hur den "riktiga" filmen skulle sluta och jag kände hela tiden att "300" var lite ironisk och smått skämtsam den med, trots att min älskling hävdade motsatsen. Aja. Det bästa med kvällen är sällskapet ^^ (och om du inte har förstått det än syftade jag på min fästman). En trevlig kväll med en underbar person. Slå det om du kan Wink


Dagens citat:

"Ingen kan vara nere med en ballong!"
(Nalle Puh)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie