Svensk tvilling?!

Igår kunde jag inte annat än att le (för sitta och gapa var ju inte något bra alternativ) när vi träffade en av våra nya "lärare" för första gången. Han är advokat till yrket, så skolan har ju bara hyrt in honom, precis som med i stort sett alla av våra lärare. Men det var inte för att han är advokat som jag reagerade. Nej, sådana har jag ju träffat innan. Varför reagerade jag då? Jo, för han är en exakt kopia av Sylvester Stallone! Blink Jag trodde knappt mina ögon. Fast det blev en krock i hjärnan när människan började tala svenska (med en röst som är otroligt lik Björn Kjellmans). Vår lärare är skrämmande lik då han talar med samma sneda mun som Stallone och rör sig på ungefär samma sätt (vad jag kunde uttyda av det lilla jag har sett av Stallone).

Tjejen som jag sitter bredvid i klassrummet lutade sig fram mot mig så fort det var paus och frågade om inte jag också tyckte att han var väldigt lik Sylvester Stallone. Eller en "akademisk Stallone" för att citera henne. Eftersom det hade varit min första tanke (kanske inte det där med akademisk men det andra), sade jag det till henne och båda började skratta lite småtyst. Lustigt nog verkade det bara vara vi två som upptäckt den skrämmande likheten. I alla fall var det så med dem vi pratade med på lunchen.

Men han är snäll och rolig Smile Och väldigt privat. Det känns som om han gärna vill lära känna oss i klassen mer än bara ytligt. Han verkar ha lärt sig så gott som alla namnen redan och vi har bara haft honom igår och idag Blink Det får jag säga är väldigt imponerande. Och han kom med ett ganska trevligt uttalande idag också. Enligt honom verkar paralegals (det jag håller på att utbilda mig till) vara ganska eftertraktade på arbetsmarknaden. Man får hoppas att det stämmer och att det i så fall även är så när jag väl är klar med utbildningen.


Dagens citat:

"Jag är beredd att medge att jag inte alltid har rätt, med jag har heller aldrig fel."
(Samuel Goldwyn)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie