Blandat farväl

I går var det min sista dag på tingsrätten. Det känns både skönt och tråkigt. Skönt på det sättet att jag tills vidare slipper denna långa pendlingssträcka och långa dagar i form av tidiga morgnar och sena kvällar. Framför allt är jag tacksam över att de tidiga morgnarna är historia (även om det bara har handlat om tjugo minuter) för jag är långt ifrån en morgonmänniska. Det brukar ta flera timmar innan jag har vaknat ordentligt.

Fast allra mest känns det fruktansvärt tråkigt att min tid på tingsrätten är slut. Jag har (för det mesta) trivts otroligt bra och kommit överens med de allra flesta. Det är ett riktigt härligt gäng som arbetar på Nyköpings tingsrätt och de är väldigt måna om att man ska lära sig. Och lärt mig massor - det har jag definitivt gjort. Att få ha praktiserat på tingsrätten har varit otroligt givande och jag är väldigt tacksam för att de tog emot mig.


Jag vill knappt tillbaka till skolan. Att komma tillbaka kommer kännas väldigt konstigt, fast samtidigt ska det bli trevligt att få träffa vissa av studiekamraterna igen. Kanske är det bäst att sluta gnälla och återvända till verkligheten. Jag kommer alltid att tänka på Nyköpings tingsrätt med värme och även med ett stort leende på läpparna.

Innan praktiken började sade jag att de två från tingsrätten som var och pratade på skolan fick det att låta som om tingsrätten var himmelriket på jorden. Efter praktiken kan jag säga - det är inte långt ifrån sanningen. Tack för att jag fick vara hos er!


Dagens citat:

"We hope each soul will find another soul to love."
(Josh Groban - The Prayer)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan ;):

Kul att du har hittat ett himmelrike-mindre kul att du har lämnat det. Men vem vet, du kanske får ett jobb där, eller annan tingsrätt, i framtiden :)