Jag är förälskad!

När jag tidigare skrev om låten och videon "Jack Sparrow" berättade jag om att jag på sätt och vis "upptäckte" (eller snarare fick upp ögonen ännu mer för) Michael Bolton. Jag har börjat lyssna på hans låtar och jag är verkligen förälskad i hans röst. Herregud! Den mannen kan verkligen sjunga. Och vilken röst! Det var en ren njutning att stå och lyssna på honom medan jag stod och bakade pepparkakor. Jag upplevde nästan samma känsla som när jag läser - att för en stund vandra in i en annan värld.

Samtidigt får jag lite skuldkänslor över mina känslor. Det känns som om jag är otrogen mot Josh Groban och hans underbara röst. Fast, tror du inte att Josh Groban förlåter mig? Michael Boltons röst är faktiskt inget att leka med. Annars får jag helt enkelt acceptera att jag lever i synd, för Boltons röst är för underbar för att avstå från.

Pussar

Folk med så fantastiska röster växer inte på träd. Visst kan många sjunga väldigt bra och fint, men att hänföra andra på det här sättet är ovanligt. I alla fall för mig.

Om du inte har hört något med Michael Bolton tidigare, rekommenderar jag dig starkt att göra det. Det borde vara olagligt att inte höra honom sjunga. Så det så!


Dagens citat:

"Musik är det enda språk som inte behöver översättas."
(Berthold Auerbach)

Ha det så bra!
Syndiga kramar
Jessie