Ibland fungerar det, faktiskt

Jag vet att jag kan vara ytterst bitter när det handlar om SJ. Om det är någon form av försvar vet jag inte, men jag är övertygad om att större delen av vår tågpendlande befolkning håller med i min bitterhet. Det vore lögn att påstå att SJ i mina ögon har starkt ethos (retoriken begrepp för trovärdighet och karaktär - på ett ungefär)

SJ

Fast ibland fungerar tågtrafiken felfritt, och det känns som att jag på något sätt måste lyfta fram det, eller i alla fall påpeka det, efter allt mitt gnäll. När tågen går som de ska, går det ganska smidigt att pendla. För mig hade tågen gärna fått gå oftare än cirka en gång i timmen, men så farligt är det inte att de inte gör det.

Härmed vill jag tacka SJ för de gånger då man slipper slita sitt hår i ilska. Det gör jag (tackar alltså) utan någon sarkasm eller ironi. Tack SJ för att ni sköter er ibland!


Dagens citat:

"Självklart kan jag bevara en hemlighet. Det är människorna jag talar om dem för som inte kan det."
(Anthony Haden - Guest)

Ha det så bra!
Felfria Kramar
Jessie