Inför något nytt ...

Hur kan det komma sig att man blir så där lite nervös och kanske till och med kan känna smått panik när man står inför en uppgift eller annan situation som är helt och hålet ny för en? Eller är det bara jag?

I onsdags hade vi en frågestund angående den PM-uppgift som vi ska göra på Juridisk svenska och som ska lämnas in på fredag (den 18e). Jag som är så duktig har hela tiden skjutit upp det framför mig, så nu måste jag verkligen lägga ned lite krut och få något gjort. Men hur som helst började jag bli väldigt nervös och fick en miljon tankar som snurrade i huvudet när vi fick uppgiften första gången. När jag dessutom förstod i onsdags på frågestunden att jag helt och hållet missuppfattat analysdelen gjorde inte det bättre.

Klassrum

Jag har aldrig gjort en sådan här analys och kanske är det rädslan för att misslyckas som lurar? Jag har svårt att ta misslyckanden, även om jag under gymnasiet blev bättre på det. Eller handlar det om osäkerheten inför saker eller situationer som jag aldrig har stött på innan? Fast då borde väl osäkerheten logiskt grundas på rädslan för att misslyckas? Kanske är det bara jag som är ute och snurrar.

Fast visst är det lite intressant ändå? Hur man kan reagera på vissa saker? Nej, det är bäst att jag sätter igång och gör klart analysen till "Kommunikation" innan jag tar mig an den läskiga PM-uppgiften.


Dagens citat:

"If you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife. So from my personal point of view, get an ugly girl to marry you."
(Jimmy Soul - If You Wanna Be Happy)

Ha det så bra!
Nervösa kramar
Jessie