What hurts the most

I förra veckan låg jag i sängen med Doten och försökte plugga, eftersom jag hade en del lediga dagar (och den här veckan är jag bara i skolan i morgon). Då satte jag igång Spotify för att ha något i bakgrunden att lyssna på. Har väldigt svårt att koncentrera mig i ett knäpptyst rum, vilket jag antar beror på att jag är uppvuxen med att ständigt ha en radio igång. De sista tio åren som jag bodde hemma, berodde det på att undulaterna (först Pippi i fyra år och sedan Jocke) skulle ha något att lyssna på när vi antingen inte var hemma eller om vi var i ett annat rum. Jocke älskade musik, så han uppskattade detta väldigt mycket.

När jag fick igång Spotify upptäckte jag att Cascada (den blonda söta sångerskan) hade någon ny skiva som jag tidigare inte lyssnat på, så jag satte igång den. Nästan varenda låt var bra (precis som jag tycker att de allra flesta av hennes låtar är), fast jag fastnade speciellt för en av dem - "What Hurts the Most". Hmm ... Det är något med mig och sorgsna låtar. Jag tycks dras till dem som flugor dras till socker (eller skit). Kan det bero på att jag är den realist som jag är? Ingen aning. Men låten är bra i alla fall och allra helst balladversionen. Sitter och mimar till den när jag hör den. Om jag hade kunnat texten bättre skulle jag ha ylat.




Titel: What Hurts the Most - Yanou's Candlelight Mix
Artist: Cascada




Titel: What Hurts the Most
Artist: Cascada




I can take the rain on the roof of this empty house
That don't bother me
I can take a few tears now and then and jus' let 'em out

I'm not afraid to cry
Ev'ry once
In a while
Even though
Goin' on
With you gone
Still upsets me

There are days
Ev'ry now
And again
I pretend
I'm okay
But that's not what gets me

What hurts the most
Was being so close
And having so much to say (much to say)
And watching you walk away (away)
Never knowing
What could have been
And not seeing that loving you
Is what I was tryin' to do

It's hard to deal with the pain of losing you ev'rywhere I go
But I'm doin' it
It's hard to force that smile when I see our old friends and I'm alone

Still harder
Getting up
Getting dressed
Living with
This regret
But I know
If I could do it over

I would trade
Give away
All the words
That I saved
In my heart
That I left unspoken

What hurts the most
Was being so close
And having so much to say (much to say)
And watching you walk away (away)
Never knowing
What could have been
And not seeing that loving you
Is what I was tryin'... to do, ohhhh
Ohhhh yeah

I'm not afraid to cry
Ev'ry once
In a while
Even though
Goin' on
With you gone
Still upsets me

There are days
Ev'ry now
And again
I pretend
I'm okay
But that's not what gets me

What hurts the most
Was being so close
And having so much to say (much to say)
And watching you walk away (away)
Never knowing
What could have been
And not seeing that loving you
Is what I was tryin' to do

What hurts the most (What hurts the most)
Is being so close
And having so much to say (much to say)
And watching you walk away (you walk away)
Never knowing
What could have been
And not seeing that loving you
Is what I was tryin' to do


Dagens citat:

"Om en svart katt korsar din väg betyder det att djuret är på väg någonstans."
(Groucho Marx)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie