Dags att lägga ned lite krut ...

Den här veckan, när vi hade juridisk svenska, fick vi vår nya uppgift som ska vara klar till den 18e februari. Den består av olika delar och den mest "komplicerade" är att vi ska analysera en rättsfråga som vi fått fram genom att göra ett rättsfallskoncentrat på fallet (NJA 2002 s 644)  som ska ligga till grund för uppgiften. Fallet handlar om en man som hoppade av en kurs efter ett halvår och han hade redan börjat betala på den (ca 39.000 SEK). Den som höll i kursen ville dock ha fullt betalt eftersom hon inte hade kunnat sätta in någon ny på kursen ... Med andra ord är det en hel del att göra, fast jag har nästan varit duktig och faktiskt börjat. Dock har jag inte hunnit göra så mycket, men tänkte lägga ned mer krut nu under helgen så att jag kan få den färdig. Plugga känns dock inte särskilt lockande, fast jag får kanske tänka så här, att ju fortare jag blir färdig med uppgiften, desto fortare kan jag syssla med annat som är roligare.


Studier


Hur som helst kände jag mig smått oduglig när alla andra i klassen var så ambitiösa och pluggade för fullt och verkar ha kommit ganska långt! Så om du inte ser mycket av mig, vet du att det beror på att jag sitter med näsan i böckerna och ute på nätet för att klara uppgiften. Ska dock försöka att tidsinställa några inlägg, men det är som sagt inte säkert att jag hinner med det.


Dagens citat:

"Soon the dark in me is all that will remain."
(Neil Patrick Harris - My Eyes)

Ha det så bra!
Pluggande kramar
Jessie