Nallebjörn

Jag vet att jag allt som oftast klagar på SJ, men den här gången tänkte jag faktiskt lyfta fram en person. Närmare bestämt en tågvärd.

Tågspår

Tyvärr vet jag inte vad han heter, men när man ser honom tänker jag på en stor och kramgo' nallebjörn (precis som PG ^^). Han är alltid trevlig och skojar med resenärerna. En gång gick han runt i vagnen och delade ut de nya tidtabellerna för sträckan Eskilstuna - Stockholm. Oavsett om jag är sur på SJ eller inte, får han mig att känna mig gladare än vad jag var och det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är - han är alltid glad och mycket trevlig. Jag vet inte om han jobbar på fler sträckor, men han brukar i alla fall jobba på sträckan Eskilstuna - Stockholm. Jag önskar att fler var som honom, för då skulle tågresorna med SJ inte kännas frustrerande, som det oftast gör. Han är min favorittågvärd och jag hoppas att jag får se honom snart igen ^^


Dagens citat:

"Ordna upp ett bekymmer och du håller hundra andra från dig."
(Kinesiskt ordspråk)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie