Upp!

Idag mår jag faktiskt mycket bättre. Jag behövde nog bara få ur mig allt igår och bara varva ned, vilket jag gjorde med älsklingen framför tv:n. Efter att jag hade gjort tentan kände jag hur all spänning släppte, och efter att ha träffat bästa kompisen och därefter blivit förbannad på SJ igen, behövde allt få komma ut. Fast jag är ändå lite fundersam över den senaste tidens lynnighet som jag har haft. Jag tror att jag vet vad det kan bero på (hundra procent säker är jag dock inte), så med andra ord får jag försöka jobba på det. Frågan är bara hur. Får väl antagligen sätta mig ned och fundera över varför det har blivit på det sättet som jag tror att mina häftiga humörsvängningar kan bero på och sedan komma på hur jag ska jobba med det för att det ska försvinna. Vill ju vara en bra fästmö och ett stöd för min bästa kompis, vilket jag dessvärre inte var igår när hon behövde mig som mest. Ledsen smilis

Hur som helst är jag så himla glad och lättad över att tentan är över. Konstigt nog var jag inte nervös förrän strax innan (och då pratar vi sekunder) vi skulle få skriva tentan och sedan blev jag även ganska nervös under tentan. Tyvärr gjorde nog den senare nervositeten att jag gjorde dåligt ifrån mig, men det är något som jag får ta när vi får svaren. Med andra ord ska jag inte sitta och ha ångest över det än. Bättre att ta problemen när de väl finns där. Till dess ska jag bara njuta över att kunna ha lite slappt igen (dock inte för mycket, för den här terminen ska jag faktiskt vara duktig och plugga) och försöka skriva på "VAKT" (arbetsnamnet på min roman, fast den handlar inte om någon vakt. Det är bara en ordlek med titeln). Känner verkligen att jag behöver få klart den och jag är långt ifrån klar.

Dock ska jag inte göra något annat än att njuta av älsklingens sällskap i helgen! Äntligen får vi tid tillsammans efter en händelsefull vecka. Ska bli skönt ^^


Dagens citat:

"Många människor bekymrar sig mycket över de bibelord de inte förstår. För mig är det tvärtom så, att de är de bibelord, vilka jag förstår, som bereder mig de största bekymren."
(Mark Twain)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie