"Bilder av ett ögonblick"

Februaris tema på DuoDitos skrivtävling är "Bilder av ett ögonblick". Genast när jag läste det och beskrivningen på månadens utmaning, visste jag att jag hade en text som passar perfekt, men den får jag inte använda. För mig är ändå inte meningen att jag ska skicka in gamla noveller, utan min utmaning är att skriva nya noveller på dessa teman. Och nu kommer jag absolut ha tid för att kunna skriva. Det gäller bara att inspirationen infinner sig.

Februaris skrivtävling


Får sätta på någon skiva med stämningsfull musik, och hoppas att det fungerar för att väcka inspirationen till liv. Hmm, det här med att framhäva detaljer är jag inte särskilt bra på. Jag gillar hellre helheten när jag skriver. Detta blir med andra ord definitivt en utmaning. *ler* Nu när jag satt och funderade kom jag precis på vad jag skulle kunna skriva om. Då återstår det bara att se om jag lyckas sätta ord på mina tankar och idéer.


Dagens citat:

"En klassiker är en bok som folk berömmer, men inte läser."
(Mark Twain)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie