Talangerna föds på Åkerisen

Nu under helgen (lördag och söndag) har jag och älsklingen varit och åkt skridskor här i lilla Åker. Det var faktiskt första gången som vi åkte här (och det beror på att de hade bättre öppettider den här gången om man inte ska åka med klubba). Under våra åkturer såg vi två små barn (som möjligen håller på att lära sig att åka, eftersom båda åkte med de där små målen) som triggade igång min fantasi.

Det första barnet fanns på isen under lördagen och kommer säkert att bli en väldigt bra målvakt, därför att barnet lämnade inte det lilla målet trots att det krockade med väggen (kommer inte på det riktiga namnet i skrivande stund, men du förstår säkert vad jag menar). Med andra ord; vad som än händer kommer den ungen aldrig att lämna målet och därför blir den en väldigt bra målvakt i alla fall i det avseendet.

Nästa barn kommer säkert bli en bra anfallare, därför att det höll flera gånger på att åka in i mig och framför allt älsklingen och försökte inte väja trots att det såg oss.

Skämtsamt sade jag till älsklingen att det är på isen i Åker som hockeytalangerna föds. Sedan tar de sig ut till andra lag i landet Wink ^^


Dagens citat:

"This is sad. Very sad only."
(Neytiri i "Avatar")

Ha det så bra!
Kramar
Jessie