Ge föda åt vampyrerna

Idag är det dags igen för mig att besöka de hungriga vampyrerna i Eskilstuna. Nåväl, jag överdriver kanske lite. Men bara lite. Nej, idag ska jag helt enkelt ge blod igen. Tänk att det redan har gått fyra månader sedan sist. Ibland går det fort ^^

Att få blod kan vara livsavgörande för en hel del, men dessvärre är det inte tillräckligt många som ger blod trots att de mycket väl kan. Vilka krav som ställs på en person som vill bli eller redan är blodgivare kan man hitta på Blodcentralernas hemsida. Jag har även skrivit om det i något tidigare inlägg här på bloggen. Jag har varit blodgivare sedan december 2008 och uppmanar gärna personer som kan bli blodgivare att bli det.

Blodgivarmössa

Efter varje gång som jag har gett blod känner jag mig väldigt stolt och känner att jag verkligen har gjort en insats, trots att jag har en av de vanligaste blodgrupperna (älsklingen har den ovanligaste - vilken bra kombination Wink). Fast visst, det finns en del saker att tänka på när man är blodgivare och man måste se till att äta så att man håller en jämn och bra blodvärdenivå. Dessvärre har min nivå varit ganska låg de senaste gångerna som jag har gett blod, men jag hoppas att värdet är högt den här gången. Och dessutom, det blod som inte används har jag valt ska gå till forskning efter att de har avidentifierat det.

Gör som jag och bli blodgivare! Närmsta blodcentral hittar du på Blodcentralernas hemsida. Kanske du också kan rädda liv.


Dagens citat:

"När man ska ta honung med ballong är det förfärligt viktigt, att man inte låter bina veta att man kommer."
(Nalle Puh)

Ha det så bra!
Blodiga kramar
Jessie
#1 - - Cherry:

Hade jag gett blod hade jag dött av blodbrist xD mitt blod är så dåligt :/ hur kollar man vad man har för blodtyp?