Because I was wrong

Att tala innan man tänker - det skapar problem. I mitt inlägg om låten "Because I Got High" framhärdade jag friskt hur meningslös låten var eftersom artisten bara sjunger att han var hög hela tiden. Emellertid fick en kommentar mig att tänka efter och faktiskt skämmas en smula.

Om man är observant inser man att artisten faktiskt sjunger senare i låten att hans liv förstördes på grund av drogerna; "I messed up my entire life because I got high, I lost my kids and wife because I got high,  Now I'm sleeping on the sidewalk and I know why (Why man?), - because I got high." Ifall jag inte hade varit så förhastad utan läst texten noggrannare och lyssnat ordentligt på låten, skulle också jag ha upptäckt detta och då hade givetvis tonen varit en annan i inlägget. För trots allt (precis som du sade Jonesy) är grundbudskapet att droger är dåligt och förstör ens liv. Man ska bara ha is i magen och tålamod till att lyssna klart för att få veta det, vilket jag uppenbarligen inte hade.

Att tala innan man tänker - det är jag i ett nötskal.


Träd i Stockholm


Dagens citat:

"Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet."
(Okänd)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Jonesy:

Ibland så blir det så ;) Särskilt om man är lite trött. Själv försöker jag att inte dra förhastade slutsatser om det mesta, men ibland blir det ju så ändå.



Och man får ju faktiskt tycka olika också...