Fint skånebesök

Det var nog ett tag sedan som jag skrattade så mycket som jag har gjort under bästa vännens senaste besök. Dock kom hon först på söndagen istället för på lördagen som jag skrev i ett inlägg, men det gjorde absolut inget eftersom vi hade lika kul ändå. Det har vi alltid när vi träffas. Fick dessutom veta under de här dagarna att hennes lillasyster och hennes bror hade - när jag och bästa vännen gick på gymnasiet - trott att vi båda var lesbiska. *skrattar* Vi måste verkligen ha varit övertygande i vårt lilla skådespel. WinkTunga

Skånska flaggan


Dagen innan hon skulle köra i väg följde hon med till skolan och när vi efteråt var på väg till centralstationen, upplyste jag henne om att vårt projektarbete som vi gjorde sista året på gymnasiet finns bland annat på Kungliga Biblioteket i Stockholm. Med den informationen röjd blev det att vi traskade dit i solen. Fast väl där - efter att ha fått lämna alla våra tillhörigheter i ett skåp - insåg vi till vår besvikelse att projektarbetet fanns i magasinet och vårt syfte hade aldrig varit att få den i handen, vilket innebar att vi lommade därifrån smått snopna.


Kungliga biblioteket i Stockholm


När hon skulle köra i väg i går ville jag helst hålla fast henne, men det vet jag att jag inte kan. Så hon fick brumma i väg trots att det kändes jobbigt. Men vi kommer såklart att fortsätta hålla kontakten precis som förut och om mindre än en månad kommer vi få träffas igen. Jag ser fram emot det. ^^

Tack Diddi för att jag fick låna din syster de här dagarna!



Dagens citat:

"Om man hör dålig musik är det ens plikt att dränka den i konversation.."
(Oscar Wilde)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan ;):

Hahahaha vi är bäst ;) Vi har inte bara varit lesbiska utan allt annat möjligt =)