Grönsåpa gör susen

Att städa tycker inte jag är särskilt kul. Visst är det skönt och trevligt när det är snyggt och städat omkring sig, men det är just själva processen för att komma dit som inte är särskilt upphetsande. Fast det måste trots allt göras och sedan kan man njuta av resultatet när man väl är klar.

I dag tänkte jag i alla fall ge dig ett tips på hur du enklare och snabbare kan få rena ytor. Själv använder jag det till lite allt möjligt (kök, badrum och golven har fått bekanta sig en del med det). Man slipper stå och gnugga länge för att få det rent, vilket jag uppskattar.

Givetvis talar jag om grönsåpa som man blandar ut med vatten (utom om man ska göra rent insidan av ugnen, för då använder man koncentrerad grönsåpa). En kapsyl per liter vatten blir bra och är den mängd som de rekommenderar på flaskan. Fast man kan öka mängden såpa om ytan är väldigt smutsig för att få bättre effekt.

Grönsåpa

Hoppas att du fick nytta av dagens inlägg.


Dagens citat:

"Kärleken kräver liksom dans ett harmoniskt samarbete."
(Alfred Adler)

Ha det så bra!
Såpiga kramar
Jessie
#1 - - Cherry:

Måste testa för just nu har jag ett medel för golvet ett annat för toaletten osv.