Snacka om saknad

I morgon blir jag ännu mer lyckligt lottad än vad jag redan är (går verkligen det?), för då kommer min bästa vän på besök! BiggrinTunga Gud, vad jag har saknat henne. Har inte träffat henne sedan december eller januari och så länge har vi aldrig varit åtskilda vad jag vet. På gymnasiet hängde vi ihop i princip varje dag. Hennes besök innebär att jag kommer få tillbringa några dagar tillsammans med två människor som betyder oerhört mycket för mig. Försök slå det om du kan. Wink

Visnaren
Visnaren


I höst har hon och jag varit vänner i sex långa år, men det känns som om vi har känt varandra i en evighet och jag kan inte tänka mig en framtid utan en vänskap med denna intelligenta och galna tjej. Trots att vi är så olika är vi otroligt lika ändå. *skrattar* Jag minns när vi skulle till det årliga eventet i Lund som klassens juristmentorer vid Lunds universitet hade bjudit in klassen till. Innan det var dags för besöket bestämde en av våra lärare att vi skulle diskutera två och två vad temat för eventet (kulturkrockar och kultur krockar) innebar. Både jag och min kompis satt och tittade frågande på varandra innan vi slutligen frågade läraren vad som menades med temat. Hon sken upp och leende såg hon på oss båda medan hon svarade att vi borde vara ett perfekt exempel på det, eftersom jag är av svenskt ursprung medan min kompis kommer från Mellanöstern. Gissa vad snopen läraren blev när vi svarade att vi (vad vi visste) inte hade stött på några kulturkrockar. De enda krockar som vi varit med om har gällt tycke och smak, men det har knappast med våra olika kulturer att göra. Även om vi skulle ha stött på kulturkrockar i vår vänskap, har vi förmodligen löst det så smidigt att vi inte ens märkt att det var en krock.

Vad roligt vi tre ska ha det när hon kommer. Vad jag längtar!


Dagens citat:

"Det finns ingen bättre spegel än en god vän."
(Okänd)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie