Bryr mig inte om att jag är omogen

Jag bryr mig just nu inte ett skvatt om att det är omoget. Jag tänker vara det en stund. Vad är det som är omoget? Jo, igår satt jag och fixade med min PM-uppgift som fått inlämningsdagen framskjuten till fredagen den 11e mars. Tanken var att jag skulle bli klar med den nu i helgen.

Studier

Under onsdagen hade jag och en klasskamrat suttit och pratat om PM-uppgiften och funderat över det där som läraren hade kastat ur sig om att ha med artiklar i analysdelen. Tydligen var det inte alla som riktigt uppfattat vad han menar (jag inräknad), så igår mejlade jag honom för att få klarhet. Måste man ha med artiklar eller hade han bara sagt det och menat att vi kan om vi vill? Svaret från honom var att vi måste ha med artiklar. Det var då jag blev sur. Vi ska hålla oss inom två sidor (just för analysen), och jag har redan överskridit det. Just nu är jag inne på min tredje sida och det verkar omöjligt att få ned det till två. Nu ska jag dessutom få in något om en artikel ...

Jag vet att det bara är mitt eget fel, men just nu tänker jag få utlopp för frustrationen och låta läraren (som jag för övrigt inte tycker särskilt mycket om) få skulden. För tillfället i alla fall. När jag har tjurat klart tänker jag gå vidare och bete mig mer vuxet. Men inte just nu. Så det så.


Dagens citat:

"Jag vill ge dig allt du önskar, ge dig allt jag har."
(Johan Wennerstrand - Let Me Be Your Wings [svensk version])

Ha det så bra!
Tjuriga kramar
Jessie
#1 - - hanan:

Så synd om dig. Kunde han inte säga det där om artiklarna lite tidigare så att man skulle räkna med det? :s