Nu får det vara slut!

Först och främst vill jag göra ett förtydligande angående gårdagens inlägg. Det som jag skrev om där var mina upplevelser i måndags, fast i halvt berättarform. Dock var det ingen novell, för i sådana fall skulle jag ha skrivit lite annorlunda.

Nu till dagens ämne. I söndags satt jag och älsklingen och såg på "Vantage Point". Som brukligt blev det reklampaus efter en stund. Vid något tillfälle varade filmen i tio minuter efter att reklampausen avslutats och ... det blev reklam igen! Både jag och älsklingen reagerade och ju längre in i filmen man kom, desto större blev frustrationen. Någon större behållning av filmen fick jag inte. Eller, nu var det måhända en överdrift, men större delen av min koncentration var fast vid irritationen över att vi mest såg reklam istället för film.

TV

Ska det verkligen vara så? Om jag sätter mig vid tv:n och ska se en film, är det filmen och inte reklamen som jag vill se. Jag minns förr när det var en paus under ett halvtimmesprogram och två pauser under en timme. Nu är det praktiskt taget dubbelt så mycket om inte mer! Tack vare någon bestämmelse i EU har tv-bolagen/-kanalerna rätt att visa ännu mer reklam. Mer reklam?! Är de inte riktigt kloka? Vill kanalerna inte ha tv-tittare? Genom att proppa in ännu mer sådant skräp, förstår jag om fler och fler väljer att överge tv-tittandet. I alla fall när det gäller kanaler med reklamvisande, som t.ex. TV3. Själv satt jag och övervägde om jag från och med då ska strunta att se film på tv och istället köpa eller hyra om jag vill se något i fortsättningen. Det känns som sagt som att det bara pumpas in mer och mer reklam.

Hade det inte varit smartast att istället för att förstöra filmer på det här sättet, ha en kanal med bara reklam? Det är trots allt ändå i den riktningen som de redan är på väg mot. Om de hade valt det tror jag att de skulle ha gjort många fler nöjda. Nu blir man bara frustrerad. Man kan jämföra tv-tittande med förhållandet till SJ, bortsett från att SJ nu tycks vilja göra något åt sitt dåliga rykte. Tv-kanalerna går i motsatt riktning.


Dagens citat:

"Jag undrade alltid varför inte någon gjorde något åt det; tills jag insåg att jag var någon."
(Lily Tomlin)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie