Otålig trädgårdsmästare

I söndags planterade jag och älsklingen sex krukor med dill, persilja och gräslök (de fick alltså två krukor vardera) plus två eller tre krukor med kaktusar. Nåja, vi planterade om kaktusarna till större eftersom de har stått i ett litet grönt "drivhus" sedan vi planterade sist. Tror att det var någon gång i höstas. Hur som helst, i söndags planterade vi ... Okej, det var älsklingen som stod för planterandet :-P Jag var bara med och inbillade mig att jag hjälpte till ^^ Det står i alla fall på påsarna att det ska ta runt fyra till fem veckor innan de börjar växa, men jag kan knappt bärga mig till dess! Vill ju se resultat nu! Usch att man ska vara så otålig ibland. Jag får helt enkelt tänka på annat under tiden. Men kul ska det bli när man kan äta egenplanterad gräslök till midsommar och dill till kräftskivan Biggrin

PersiljaDill


Gräslök


Dagens citat:

"Man är alltid så lycklig eller olycklig som man tror."
(Drottning Kristina)

Ha det så bra!
Planterande kramar
Jessie
#1 - - Cherry:

Gillar citatet :)