Kladdkaka med Center

I påskas ville jag överraska älsklingen med att baka något trevligt och med tanke på att han tycker om Center, tyckte jag att det var perfekt när jag sprang på ett recept på kladdkaka, gjorde med center! Receptet hittade jag här. Kakan var så god att vi gjorde den helgen efter också.

Kladdkaka med center


Jag lät kakan stå inne i ugnen i tjugo minuter och då blev den inte särskilt kladdig, men otroligt god ändå. Nu fick kakan i och för sig stå och vila några timmar innan den fick bekanta sig med våra magar. Nästa gång ska jag testa att ha den inne färre minuter i ugnen, fast så som hon som jag hittade receptet hos skrev, verkade kakan nästan bli för kladdig efter nitton minuter. Men det skadar aldrig att testa sig fram, och den är trots allt god efter tjugo minuter. Testa den gärna om du, precis som jag, gillar chokladkakor.


Dagens citat:

"Glädjen finns inte i saker, utan inom oss."
(Richard Wagner)

Ha det så bra!
Centrerade kladdkake-kramar
Jessie