Spelar utseende någon roll?

Efter lite om och men (och en del krångel) tycks bloggen fungera som den ska och internet har kommit tillbaka. Får se hur länge det varar.

Bokjerka: Du står och väljer mellan två böcker; den ena har ett fult omslag men ett till synes intressant innehåll, den andra har ett vansinnigt snyggt omslag men boken i sig intresserar dig inte nämnvärt. Vilken bok väljer du?

Ekonomiböcker


Precis som med människor spelar utseendet ingen roll för mig och med böcker kunde jag knappt bry mig mindre. För mig är det bokens insida och innehåll som räknas. Är det en bok som jag skulle kunna tycka är bra? Är det en bok som kan utmana och utvidga mina läsvyer? Nuförtiden läser jag i och för sig det mesta bara för att utmana mig själv (och för att jag verkligen älskar att läsa), så nu spelar egentligen varken ut- eller insida någon roll. Jag försöker sluka böckerna ändå. Men i vanliga fall. Då har bokens omslag ingen som helst betydelse. Inte för mig. Visst är jag tråkig? Wink


Dagens citat:

"Författare - sådana där herrar som slöar i en soffa, dricker sherry och röker pipa."
(Ivan Gontjarov)

Ha det så bra!
Utseendekramar
Jessie