Dags att lyfta fram

Har bytt namn på bloggen och med andra ord även headern, så om det inte syns någon skillnad hos dig är det bara att trycka på F5.

Efter att ha läst ett av EnligtO:s inlägg blev jag inspirerad att göra likadant eftersom det är en fin tanke. Det hon gjorde var att "dela ut" en utmärkelse som heter "Liebster Blog Award" och enligt henne kan man med den "tycka vad man vill om dylika ting". Fast jag håller med EnligtO om att det är ett bra tillfälle att lyfta fram olika bloggar som man själv tycker om. Trots att jag själv inte har fått utmärkelsen, tänkte jag ändå "dela ut" den flera gånger då det är svårt att bara välja fem. Men det blir någon annan gång. Så här ser i alla fall reglerna ut:



  • Klistra in awarden på din blogg.
  • Tacka personen som gav dig awarden och länka till bloggen.
  • Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.
  • Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.
  • Och det viktigaste: ha roligt och stötta varandra.

Här kommer de fem utvalda utan någon rangordning:

  • Vackra bilder är alltid trevligt att se på och hos Johannes fotoblogg i Karlskrona får dina ögon definitivt njuta. Fotografen själv är en härlig och supertrevlig kille (och det säger jag inte bara för att han är skåning och fyller år samma dag som mig Wink).
  • I dagens idealfixerade samhälle behövs en blogg som Bodypalace, vars syfte är att bekämpa idealen som råder. Till skillnad från vad många tror hyllar inte Bodypalace tjocka kroppar och sågar smala. Nej, bloggen hyllar alla kroppar och tycker att alla är lika fina oavsett utseende. Däremot är det själva idealen som bekämpas - kravet på att man ska se ut på ett visst sätt. Då det för närvarande är pinnsmala skelett som är idealet, läggs ganska mycket fokus på det.

  • Hos omtänksamma Katten Jones får du läsa om allt mellan himmel och jord och även ta del av en del djupa funderingar som definitivt ger en olika tankeställare. Jag känner tyvärr inte henne personligen, men genom att läsa hennes blogg har jag ändå fått bilden att hon är en storhjärtad människa och sådana växer inte på träd.

  • Även hos Darknessangel får man ta del av lite allt möjligt och framför allt hennes underbart skrivna texter. Det här är en tjej som kommer bli ett stort författarnamn. Smile Utöver det är hon en underbar tjej som jag älskar och har turen att få ha som närmsta vän i mitt liv.

  • Om du vill få dig ett gott skratt ska du absolut besöka Yummies - Sara & Malin. Jag som anser att jag själv är galen, får tänka om efter att ha besök t dem. Men leende på läpparna får jag.

Det var de som får uppmärksamhet den här gången. Nästa gång blir det fem andra.

(Jag ber om ursäkt om du har tröttnat på de senaste inläggen som innehållit en hel del länkar. Trots att jag har massvis med idéer, räcker inte orken eller tiden till att alltid skriva de där inläggen som jag skulle vilja. Men jag ska försöka skärpa mig.)


Dagens citat:

"They say that cancer is a hard and stubborn man. But still he teaches us something that nobody else can."
(Callie Moore - October)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - hanan:

Tack va glad jag blev =D