Ibland kan det bli för mycket

Att ha en dålig dag och att dessutom ha tonvis att göra är ingen bra kombination. När man har en dålig dag är humöret ofta så långt ned i botten som man kan komma. För mig blir det också att jag inte har lust att göra något särskilt. Fast om jag då har mycket att göra känner jag mig långt ifrån bättre.

Jag har en dålig dag och vill inte göra något, men samtidigt har jag massor som jag borde ta itu med.

Sjö

Men det är verkligen inte det lättaste att börja ta itu med saker när lusten inte vill infinna sig. I sådana fall blir jag på sämre humör därför att jag inte gör något som jag verkligen borde göra. Det i sin tur leder till att den där oviljan att göra något växer sig starkare, vilket gör att humöret blir ännu sämre och ... Ja, du förstår nog poängen. Man befinner sig kort och gott i en ond cirkel som är kolossalt svår att ta sig ur.

Vad ska man göra med sådana dagar? Det bästa jag har att komma med är att man rider ut den dagen och hoppas på att morgondagen blir bättre. Kanske kan man ägna sig åt saker som man tycker om. Vad brukar du göra när du känner att du har en riktig kass dag?


Dagens citat:

"Ungdomen vill att man ska befalla, så att de får chansen att inte lyda."
(Jean-Paul Sartre)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie