Bokhyllerunda - H

"Havets safirer" som är skriven av Nora Roberts är den sista i trilogin om familjen Gallagher, myter och magi och handlar i korthet om Darcy Gallagher som drömmer om att finna en rik man som ska ta henne från arbetet på  familjens pub. En dag dyker det upp en välbärgad man och Darcy ser sin chans.


Jag gillar sättet som boken är skriven på, men det är nästan också det enda. Dessvärre är berättelsen lika förutsägbar som Nora Roberts andra böcker och dialogerna känns inte särskilt trovärdiga. Men som helhet har jag för mig att den var rätt söt ändå (kanske lite för söt emellanåt).

Den första boken i serien är "Solens diamanter" och den andra heter "Pärlor från månen" (och det var den som jag läste först eftersom det tog evigheter att få tag på bok nummer ett då förlaget inte längre tryckte upp den).

Har genom den här bokhyllerundan insett att jag har fasligt många Nora Roberts- och Henning Mankell-böcker ... Därnäst kommer böcker av John Grisham. Ingen variation här inte!


Dagens citat:

"Det finns lögner, som är trovärdigare än sanning."
(David Eurenius)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie