Bokhyllerunda - I

Det finns tre ägare till Dupaynemuseet i London och enligt stadgarna måste samtliga tre vara överens om alla viktiga beslut. När frågan om museets framtid blossar upp, är de inte överens. En av de tre ägarna hittas sedan innebränd i sin bil och då polisen blir inkopplad inser man att fallet är känsligare än man först trott.


Det var flera år sedan som jag läste P.D. James' roman "I mördarens rum" och kommer alltså inte riktigt ihåg vad jag tyckte om den. Jag minns svagt att den kändes trist, men att eventuellt slutet var av intresse. Fast om boken inte lämnade något större intryck antar jag att den heller inte var så speciell i mina ögon.

När jag kollade upp författarens officiella hemsida upptäckte jag till min stora förvåning att författaren faktiskt är en kvinna! Jag har hela tiden trott att det var en man ... Blink

Har du läst den? Vad tyckte du? Om boken alltså, inte om författarens officiella hemsida.


Dagens citat:

"Den stora faran är inte att datorerna ska börja tänka som människor, utan att människor ska börja tänka som datorer."
(Sydney J. Harris)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie