Mysigt fynd

Förmodligen måste man vara en smula pervers för att tycka att sådant här är mysigt, men det är något som jag står för. Det är ingen hemlighet att jag är juridikens bitch.

Jag skulle lägga in en handling i arkivet på praktiken efter att jag hade avslutat ett ärende. När jag höll på att göra det jag skulle i kylan (det är iskallt i arkivet!) såg jag genom ena hyllan att kammaren har en massa böcker i hyllorna bakom. Nyfiken som jag är trippade jag dit och blev nästan stjärnögd. Vad många arkiverade lagböcker de har!



Men det var inte enbart därför som mitt hjärta smälte. Nej, den effekten fick åsynen av en lagbok från 1945! Och ja, jag tog faktiskt på den, men jag höll mig från att klappa den (även om det var nära att jag hade klappat den).






Jag vet. Jag är galen. Men det struntar jag blankt i. Smile Nu är frågan bara hur jag ska komma i besittning av ett så praktfullt exemplar av Sveriges lagar? Antikvariat kanske? Biggrin


Dagens citat:

"Så som vi lever våra dagar, så lever vi våra liv."
(Annie Dillard)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Åååh jag skulle ha klappat ;)