Dödskalletårta

Förra söndagen kom min bästa vän upp och hälsade på oss under några dagar. Nuförtiden träffas vi så sällan som en gång i halvåret (när vi gick på gymnasiet träffades vi nästan varje dag ...), så jag såg verkligen fram emot hennes besök och det kändes - som alltid - tråkigt när vi skulle skiljas åt.
 
En av sakerna som vi hittade på var att baka en tårta. Min kompis fick välja hur tårtan skulle se ut och bestämde att det fick bli en dödskalletårta. Den bestod av två tårtbottnar som vi färgade gröna med färgpasta. Emellan hade vi likadan smörkräm som jag hade till min examenstårta och det var även den smörkrämen som vi spacklade tårtan med. Tårtan täcktes med hemmagjord vit fondant och ansiktet målades med blå färgpasta.
 
 
Min kompis fick rita en dödskalle på ett papper som vi sedan klippte ut och lade på de båda tårtbottnarna. Därefter skar min kompis tårtbottnarna till dödskallar i enlighet med pappersmönstret.
 
Stackars lille dödskallen ... Vi var långt ifrån ömma mot den när vi skar upp den.
 
"Ansiktet" är också designat av min kompis, som gjorde en skiss på ett papper och sedan var det tänkt att jag skulle göra en kopia av det på fondanten. Att rita har aldrig varit min starka sida, så därför blev den inte lika bra som min kompis skiss. Men den blev söt ändå. Så pass gullig att vi till en början inte ville äta upp den. Fast det gjorde vi till slut.


Dagens citat:

"I'm not bossy - I just have better ideas."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Cherry:

Mums! :)

#2 - - Anonym:

Rolig och speciell tårta ;)