Inbjudan

Att få mejl är minst lika roligt som att få vanliga brev via snigelpost. Då pratar jag givetvis om mejl som inte är rena reklammejl eller fakturor och liknande. Allra roligast är att få mejl som man inte hade förväntat sig att få. Jag menar, när någon mejlar en ett mejl som inte är ett svar på något som man har mejlat till personen tidigare. Gjorde jag det invecklat eller lyckades du hänga med i vad jag menar?

För att exemplifiera vad jag menar kan jag nämna min paralegalblogg. Till min glädje hittar förvånansvärt många dit och då och då dimper det ned mejl i inkorgen med frågor och funderingar från personer som har sökt eller funderar på att söka till utbildningen. Det är sådana mejl som platsar i kategorin ”mejl man inte förväntat sig att få”. Annat exempel är när en vän plötsligt sänder iväg ett mejl till en utan att man är beredd på det. Blev det tydligare nu vad jag menar eller blev det ännu vimsigare? Jag är nog beredd på att rösta för att det blev vimsigare, men men …
 

Hur som helst, i lördags fick jag ett mejl från Atrium Förlag. Vad jag vet har jag inte haft att göra med dem tidigare (t.ex. via Booked) och jag tror knappt att jag ens visste om det här förlaget. Därför klickade jag nyfiket upp mejlet och möttes av den här första meningen:

Hej! Vi på Atrium Förlag vill bjuda in dig till våra programpunkter på Bokmässan i Göteborg den 27-30 september 2012.
 

Redan nu vet jag att jag dessvärre inte har möjlighet att kunna besöka bokmässan i Göteborg i år, men mejlet från Atrium Förlag gjorde mig glad och hedrad. Dessutom skulle man få möjlighet att få boka in en tid för att få intervjua Jenny Valentine.

Tack ska ni ha på Atrium Förlag! Ni förgyllde min dag. :-) Hoppas att vi kan ses något annat år på Bokmässan i Göteborg.


Dagens citat:

"Hur kommer det sig att en liten skattehöjning kostar dig 300 kronor och en rejäl skattesänkning gör att du sparar tre kronor?"
(Okänd)


Ha det så bra!
Inbjudande kramar
Jessie